19. august 2008

Antivirus-viruset slår tilbake

Det er lite jeg har irritert meg mer over de siste årene enn forferdelige antivirusprogrammer. På jobb har en produsent (Norton eller Norman, blander alltid sammen) gjort sitt ytterste for å ødelegge arbeidsdagen, mens på hjemmebane har jeg inntil nylig vært fornøyd med gratisvarianten av AVG - AVG Anti-Virus Free Edition.

Så for tre-fire måneder siden ble AVG 8.0 lansert - og godtroende som jeg er så så jeg for meg at produktet skulle bli enda bedre, ett år hadde gått siden forrige versjon (7.5) og nå var det å vente bugfikser, hastighetsforbedringer og i det hele tatt en bedre verden.

Men neida.

Alt går svært mye tregere, og en del funksjoner som jeg ikke ser på som spesielt nødvendige er ikke mulig å skru av. Det er kanskje akseptabelt at ting man ser på som nyttige tar sin tid, men når CPU'en går opp i 100% på ting som man aldeles ikke har lyst til å ha gjennomført da stiger aggresjonsnivået opp til høyder som nok ikke er sunne.

Så takk til deg, AVG, her må det andre boller til.

Avira AntiVir Personal ble da derfor nettopp lastet ned i en 8.1.0 versjon og installert, og så får vi se om dette gjør susen. Ble valgt etter å ha brukt noen minutter på googling.

blog comments powered by Disqus