18. februar 2008

Er det noe poeng å bry seg om partiet FrP?


Four.
Originally uploaded by polifemus (out of order)

Etter Per Sandbergs utbrudd på Politisk Kvarter i dag tidlig der han i annenhver setning sa at partiet tok klimaproblemet på alvor og i de resterende annenhver setningene aldeles ikke tok det på alvor så tenkte jeg med meg selv: fortjener de egentlig at vi tar dem så seriøst som vi faktisk gjør?

Jeg skal innrømme det at når partiet og dets velgere kommer med "dere forakter oss!" så har jeg tatt det til meg. Jeg har kikket inn i sjela mi og lurt på - er det egentlig det jeg gjør? Hvordan kan jeg egentlig gjøre dyploddede forsøk på å sette meg inn i hvordan skolebrennende danske innvandrerbarn tenker, men aldeles ikke vise noen vilje til å gjøre annet enn å forakte skattebetalende, hardt arbeidende norske arbeidsfolk bare fordi de har en annen politisk mening enn meg selv?

Men Per fikk meg til å våkne fra mine sjelekvaler - for det er jo ikke partiets velgere jeg har problemer med. Det er jo utelukkende partiets politikk og politikere. Og Per og partiet: jeg klarer ikke annet enn å riste på hodet og plassere dere i samme bøtte som Demokratene og Kystpartiet. Dere kan ha så mange velgere dere bare vil:

Jeg klarer ikke mer.

Og beklager til alle dere som stemmer på partiet: slik er det bare. Jeg har ingenting i mot dere i det hele tatt, på samme måte som jeg ikke har noe i mot de som stemmer Kystpartitet og hva de nå heter alle sammen de andre partiene. Jeg hadde ikke tatt Kystpartiet, Rødt eller Demokratene mer seriøst om de hadde hatt 30 prosents oppslutning og slik må det bare være.

Og dette kommer fra en som ikke stemmer på partier som vil komme til å inngå noe samarbeid med FrP. Men alle dere Høyrefolk her på forumet - hva tenker dere om kollegaens siste krumspring? Er dere like oppgitt som meg? Er det rett og slett bare på tide å kalle en spade for en spade?

Å sette partiet FrP i samme bøtte og bås som Kystpartiet?

Etter Sandbergs usammenhengende kanonade, brunstbrøl og primalskrik i dag tidlig så sitter jeg ikke med mange argumenter i mot.


blog comments powered by Disqus