12. februar 2008

Om kvinner som krangler om bagateller

Ville Osmundsen-barneombud saken vært en sak for 10 år siden? Her ser jeg Siv Jensen, Marie Simonsen og VG's Elisabeth Skarsbø Moen fyre seg og hverandre opp over Ramin Osmundsen og Ida Kraby sitt påståtte venninneskap og later som at dette er noe som er viktig for nasjonen.

Er dette ikke litt....smått?

Jeg trodde ikke vi skulle få en så mikrsokopisk liten ikke-sak på forsiden av media og i alle debattprogrammer bare en måned etter at en annen liten mikroskopisk sak, Gro-saken imploderte så fullstendig. Ingen tenker på Gro-saken i dag, og ingen bryr seg om Kraby er litt venninne, mye vennine, litt bekjent eller mye bekjent med det nye barneombudet.

Nå ser jeg forøvrig at TV2's hus-FrP'er Kristiansen også fyrer seg opp i kveldens Tabloid, men det har jo andre - noe mer åpenbare - grunner.

Jeg tror jeg emigrerer til et land der man debatterer virkelige saker.

Hvorfor blir dette tullballet tatt opp med alvorlige miner? Når ble nettverksbygging noe negativt?

Det virker forøvrig som at TV2-Stein Kåre går på speed i aften. "Hårreisende dårlig" fråder han? For en hårreisende dårlig kommentator. Og litt ironisk er det jo at FrP'eren er enda mer FrP'er enn vanlig i en sak om habilitet. Du må nok holde ut halvannet år til, Stein. Dette er pinlig, TV2.


VG's Elisabeth Skarsbø Moen oppsummerte saken godt: dette var den viktigste saken for oss i dag, men det er ikke sikkert at den er det i morgen.

Nei det får jeg virkelig håpe.


[Ja, overskriften var en provokasjon - ikke noe å henge seg opp i]
blog comments powered by Disqus